Monday, June 20, 2011

Sayang 100%

Aku selalu tengok , ramai orang suka sangat meratap bila putus cintun or istilah korang clash. Wei, bukan orang tue mati pun yang nak meratap sampai nak gila. Bila korang gaduh ngan mak bapak korang tak der plak meratap macam tue. Lagi depa yang bagi makan hang dari kecik.


Kadang tue sampai seratussepuluh hari sepuluh jam nak meleleh air mata sampai mata kalah hantu kak limah, either makin kerempeng or makin buntal, baju pat bakul tak basuh, badan kalah bau lori Alam Flora, bilik jangan cakap lar dah rupa tongkang meletup.. muka lagi lar kalah mayat.

Wei, kalu teruk macam tue pun, bukan dia nak datang kat hang balik pun. Tak payah lar.. penaya diri sampai mudarat macam tue.

Aku pun pernah jugak in that situation. Tapi sebenarnya, aku dengar cakap sorang kawan baik aku. (Tapi sebelum kes nie lar.. dia suka sangat nasihat aku base on dia punya pengalaman. yes aku sayang dia, sebab semua nasihat dia logik, bukan kosong.)

“Kalu kita sayang benda apa sekalipun, tapi pastikan sayang tue tidak melebihi sayang kita pada diri sendiri, Tuhan, dan keluarga.”

Contoh : Dari 100% sayang tue... pastikan percent tertinggi adalah tuk diri sendiri, 20% diri sendiri, 20% Agama (penting nie) , 15% keluarga, 5% Kawan – kawan, .. etc,.. (paham ke idok).

*Bila kita sayang diri kita secara tak langsung kita menghargai apa didepan mata kita.*

Double OOOmph  Cer Klik TGK
Start Engine Let's Go to HK

10 comments:

Lady RaRa said...

SETUJU!

aku pun agak menyampah kalau org asik cerita bab clash ngan bf...serupa sikit sangat jantan dlm dunia ni...

.:AiN iKeUchi:. said...

yup..setuju sangat..sayanglah Allah ,mak ayah dan diri kita terlebih dahulu..kalau kita x sayang diri kita..sapa nak sayang kita..kita x leh kejam n diri kiter kan :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

dulu awe pernah jadi hamba pada cinta...mmg hampir makan diri jugak la..lepas tu bila dah matang dan ada pengalaman macm tu...tak da dah nak jadi hamba pada cinta lagi...cukupla sekadar bagi yang termampu

Cik Aish said...

huhu..aku putus tunang ilek je..dorang ni nak meratapi sgt nak buat apa..aduhh

[sutera kasih] said...

agree..betul tu..jgn terlalu syg, nnti timbul benci di kemudian hari huhu

KAMIHIDUP said...

betul tu, sayang diri sendiri dulu, baru sayang orang lain. :)

Hans said...

sangat sokong entry nih
betul2
buat apa meratap pada orang yang dah tak ada kena mengena dengan kita
baik sayangi insan yang lebih layak kan?

Syaitan Memang Durjana

Nurul Amira said...

yup btol tu . dlu i pon cmtuh gak . tp now ade smngat baru . dgar pesan mmber2 , dah okay .

zaty said...

member gak yg syg kita lbh dpd si bf tu. :)
klau gaduh ngn bf, member la tempat mngadu.huhu

emieysandra said...

kdg2 kne hargai jugak perasaan sedih tu..hak3 =.='