Thursday, December 13, 2012

Lupa

Aku rasa sekarang, tahap lupa aku adalah berada ditahan boleh tahan kritikal. Kalau lupa nama kawan waktu sekolah rendah tue, mungkin sebab faktor lama dan memori tue berada dalam almari paling usang di benak kepala.

Lupa isi kandungan buku baca semalam mungkin sebab aku baca sekali lalu. Lupa kerja semalam sebab aku malas nak pikir dan benda tue tak penting. Lupa tarikh - tarikah penting, sebab aku malas nak ingat. Lupa arah, sebab kadang - kadang aku berangan dalam perjalanan.

Kalau kes, selasa lepas aku pi office bukan sebab aku lupa. Tapi memang aku tak amik tau. Patutlar jalan lengang, office gelap. Sekali memang tengah Public Holiday untuk negeri Selangor. Masuk office, tung tang tung tang terus cabut balik. Bosan - bosan terus merayap KL sorang sorang, macam orang waras.

Tapi kalau lupa makan bagi aku is memang parah. Penyakit nie salu menyerang di kala weekday or lebih dikenali sebagai "hari - hari berkerja". Berlaku antara pukul 11 dan 2 setengah petang. Bila sedar jam 3. Ternyata sudah lewat untuk keluar. Ini sebab nya jangan kerja dengan teman sekerja yang sedikit, dan boss yang suka hati masuk pukul berapa pun.

Jam paling faveret dia masuk adalam diantara waktu tersebut. Di sebabkan bz melayan itu - ini kerenah bos, maka kau akan lupa bila waktu ko harus makan.

Dah lar, aku memang ada penyakit tak rasa lapar. Dalam sesetengah situasi, aku memang tak dapat kesan rasa lapar dan dahaga dalam diri aku. Itu namanya gastrik paksa diet.

Maka terbongkar lar lagi, rahsia kerempeng aku.



5 comments:

ieyra said...

kdg2 ieyra pon ad penyakit lupa . selalu lpe . hal2 yg penting sekalipun . heee :D kalau waktu makan memang tak lpe. sntse ingat . hehehe

ishy77 said...

Rahsia terbongkar..huhu

Tukang Karut said...

sama la... aku pun dah ada penyakit lupa ni...

nurul said...

sama la aku. opismate tak ramai. yg ada pun byk keje kat luar. takde la bunyi org kecoh pasal cuti. sekali aku dtg opis hari selasa ritu. sbb ari isnin aku on leave blk kg. kalo tau selasa cuti, baik lepak kg sampai selasa.

Perantau Sahara said...

Problem utk tukar domain blogspot kpd dot my? nak saya tolong x?