Wednesday, March 26, 2014

Kita Malaysian

Bila orang luar cakap buruk tentang keluarga kita,
kita bangkit kerana kita lebih kenal keluarga kita,

Bila orang luar cakap buruk tentang NEGARA kita,
kita bangkit mempertahankan-nya,
kerana cuma KITA TAHU SIAPA KITA.

Kita adalah  MALAYSIA.
Pemegang IC berwarna biru,
lahir dalam sebuah negara Islam,
Yang mengamalkan kebebasan beragama,
Pelbagai bangsa dan warna.

Kita hidup aman,
Tak pernah telagah,
Politik adalah perkara biasa,
Bila masing - masing punya pendapat berbeza.

Tapi kita masih mampu duduk semeja,
Roti canai, teh tarik, buat kita bahagia,
Antara benda yang SATU-kan kita.

Orang luar tak kenal kita,
Depa cakap apa saja,
Mula cari salah kita,
Cerita buruk - buruk tentang kita.

Kita tahu siapa kita,

Sekarang mari  kita bersuara,
CERITAKAN pada dunia siapa kita,
Hentikan segala propa,
Naikkan status, dan hebahkan pada dunia,
TENTANG KITA.
BETAPA HEBATNYA KITA,


#LoveMalaysia









8 comments:

profhariz said...

Kita satu malaysia :)

♥ Nana BamBam ♥ said...

ayuh bangkit! :)

GP said...

pergh naik semangat aku pagi2 ni hahahah

Kopiolimauice said...

aku anak M'sia dan sewajarnya aku sayang M'sia ;p

Lizzie Yasmin said...

GP: Bagi ko semangat skit, pegi class

Lizzie Yasmin said...

GP: Bagi ko semangat skit, pegi class

n O e s u h a i m i said...

Biasa la...orang luar mana suka tengok negara kita aman...orang dalam malaysia ada juga x suka tengok kita aman...apa2 pun...i love malaysia :)

Lizzie Yasmin said...

Noe: yang dok Malaysia masih nak cakap buruk pasal Malaysia seeloknya dia belajar tinggi dan cuba jadi menteri dan ubah segalanya. Bukan pandai cakap jer.